آشنایی با فرودگاه های جالب دنیا
نوشته شده توسط : هیپوتریپ

 

در این مقاله می خواهیم درمورد تعدادی از فرودگاه های جالب دنیا با شما صحبت کنیم. فرودگاه هایی که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم از جنبه های متفاوت مورد توجه هستند. خواه مساحت وابعاد، خواه قدمت و یا دیگر مسائل.
1. استکهلم
اولین مورد فرودگاه بین المللی استکهلم است.
در این مکان جالب شما می توانید با وارد شدن به اتاقک هایی هوای، 3 مقصد متفاوت را حس کنید!!
در این ترمینال 3 اتاقک تعبیه شده است که هر کدام شرایط اب وهوایی خاص مربوط به یک مقصد را شبیه سازی می کنند. درجه هوا، منظره، سروصدا و الودگی، سرعت باد و دیگر موارد ممکن را می توانید با وارد شدن به یکی از این اتاقک ها در مورد مقصد خود ببینید و حس کنید! شاید لازم باشه که عینک آفتابی و یا چتر با خود به سفر ببرید، پس چه بهتر که از قبل باخبر باشید.
2. مالدیو
فرودگاه بین المللی ابراهیم نصیر در مالدیو را می توان به عنوان مورد دوم در این لیست نام برد.
نکته جالب در مورد این فرودگاه این است که مسیرآن کل جزیره مالدیو را در بر می گیرد و اطراف مسیر پرواز هواپیما را آب احاطه کرده است. این مسئله به شما این امکان را می دهد که علاوه بر لذت بردن از منظره فوق العاده مالدیو از منظره ی زیبای فرودگاه مالدیو نیزدرحین فرود و یا پرواز هواپیما لذت ببرید.
3 . ساحل ماهو، فرودگاه پرنسس جولیانا
ترسناک ترین و یا بهتر بگوییم پرهیجان ترین فرودگاه دنیا میتواند فرودگاه ماهو در جزایر کارائیب باشد.
این فرودگاه نزدیک به ساحل ماهو قرار دارد و روزانه پذیرای صدها هواپیماست که دقیقا در کنار ساحل بر فرودگاه جولیانا فرود می آیند. این فاصله اینقدر نزدیک است که تبدیل به مکانی تفریحی برای مردم شده است. هم از آفتاب کنار ساحل لذت می بردند هم با بادهایی که به دلیل حرکت هواپیماها می وزد، تفریح می کنند. البته که این فرودگاه خاطرات بدی را نیز از سر گذرانده است، در سال 2008 طوفانی هولناک باعث شد این فرودگاه اسیب جدی ببیند وبه مدت 10 ماه تعطیل باشد.
4. پارو بوتان
در میان رشته کوه های هیمالیا فرودگاه کوچکی قرار دارد که تنها فرودگاه بین المللی بوتان به حساب می آید.
این فرودگاه در میان رشته کوه هایی با ارتفاع 3000 متر قرار دارد.خلبان برای آنکه بتواند دراین فرودگاه فرود بیاید، نیازمند به یادگیری اصول خاصی است. در واقع می گویند که در تمام دنیا تنها 15 خلبان مهارت لازم و کافی برای فرود امدن در این فرودگاه را دارند.
5. دنور
این فرودگاه در دنورآمریکا قرار دارد و از نظر اندازه و ابعاد بزرگترین فرودگاه جهان به شمار می آید. برای آنکه بتوانید ابعاد آن را تا حدودی تصور کنید، می توان گفت این فرودگاه دو برابر محله منهتن نیویورک است.
تجهیزات این مکان بسیار کامل است. از جمله این امکانات می توان تونل زیر زمینی برای انتقال چمدان ها و بار، مجموع ترمینال به مساحت 1.5 میلیون متر مربع! و مسیر هواپیمایی به طول 16000 فوت، اشاره کرد.

 




:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: